fredag 12 april 2013

Min nya kompis Kärcher


Jag är som bekant inte den som hurrar högst när det är dags för fönstertvättning (finns det tro någon alls som gör det föresten?) Men med den här nya mojängen (vet inte ens vad jag skall kalla den) som jag fick i födelsedagspresent  blev det i alla fall lite roligare (och nej, det var faktiskt inte en present av Jens) och betydligt mindre klottigt. Och om man nu undrar vad detta är för mojäng kan jag berätta att det är som en fönsterskrapa och dammsugare i ett. Den suger upp vattnet när du drar med skrapan och du slipper allt droppande och klottande. Jag skulle kanske önska en lite mindre och smidigare variant. Men man kan inte få allt här i världen och nu börjar jag ha ångan uppe och vi är redan kompisar. Fönstertvättningsstatus: 6 klara, "bara" 24 kvar.

7 kommentarer:

  1. Den köpte vi i helgen, tvättade nästan alla fönster på nolltid. Jag är helnöjd!! Kram Jenny i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också nöjd, så mycket mindre klott och kladd :) Kramar tillbaka!

      Radera
  2. Då är jag nog som kärringen mot strömmen för jag gillar att tvätta fönster,på "gammalt" vis.Det är ju så fint med klara fönsterrutor.Men förstås,så många fönster som du har jag inte.... / Eva W

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det är fint med klara fönsterrutor håller jag med om Eva, men inte att arbetet är roligt :)

      Radera
  3. var kan man hitta grejen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag faktiskt ingen aning om, eftersom jag fick den som födelsedagspresent. Kanske någon annan kan svara!?

      Radera
  4. Prisma har iaf gjort reklam, kostar väl ca 7o spänn

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad