tisdag 19 februari 2013

Som i Madicken

Av någon konstig anledning fick Saga för sig att pilla in några nabbipärlor i näsan igår kväll. Två stycken fick pappan bort, men den tredje försvann in i näsan och vi fick inte bort den. Det gick ingen nöd på ungen och hon fick lov att gå och sova med en pärla i näsan. Imorse ringde jag vårdbedömningen och de ville väldigt gärna se om de kunde hitta pärlan vår lilla Elisabet pillat in. Mycket riktigt, efter lite sugande och petande hittade läkare nummer två i ordningen en röd liten nabbi pärla. Elisabet uppförde sig exemplariskt och ut kom pärlan. Vi tackade för besväret och ursäktade oss lite. Men läkarna lovade att det var inte första och säkerligen inte sista gången de utförde dylikt uppdrag. Men jag hoppas det var var första och sista pärlan för vår del.


Sedan lekte vi Familjen annorlunda och gick till biblioteket med klubbenbarnen. Det blev lite svettigt och jag kan lova er att jag aldrig kommer försöka skaffa en sådan barnaskara.


Det svettiga fortsatte på kvällen när det blev dags för tisdagsträningen och Zumba. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad