torsdag 2 februari 2012

Gårdagens bakverk


När man skall å gäster måste* man baka något gott att avnjuta till kaffet. Då passar jag oftast på att baka något med mjölk/grädde eftersom han jag bor med inte kan äta det. Dels för att få ha det ifred, dels för att jag aldrig annars kan baka något sånt.
Att kondenserad mjölk är en favorit ingrediens är inget nytt, så den här gången föll valet på en 
Nu finns det en halv paj kvar i kylskåpet som jag får njuta av under dagens lopp.

*nej man måste givetvis inte, men jag vill
** som blev gott gotti gott gott. Jag tror att om man byter ut botten mot en digestivekex botten och fryser hela pajen, blir den om möjligt ännu godare

4 kommentarer:

  1. Men sluuuuuta människa!!! Måste du frestas hela tiden?? :D :D
    Har sparat länken till receptet, of course!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe...det är det som är meningen. Du måste testa denna!

      Radera
  2. Alltså DETDÄR är definitivt en paj i min smak!! Tror jag ska testa den direkt nu i helgen med digestivekexbotten! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut du skall göra. Med digestivebotten tror jag den blir om möjligt ännu bättre.

      Radera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad