lördag 30 oktober 2010

Det går inte att lyckas jämt


Fadern i huset gav sig iväg tidigt imorse på jobb, Siri och jag har därför haft en dag för oss själva. Vi har stått i köket hela förmiddagen (på Siris begäran), kokat och bakat. 
Tänkte pröva på något nytt för en gångs skull och jag kommer ihåg att jag sett ett intressant muffinsrecept hos Eva en gång. Dock blev de inte riktigt som de ska utseendemässigt. Men smaken var det inget fel på, kalasgoda. Choklad och cheesecakemuffins var namnet och receptet hittar ni här 

(Kom ihåg att inte lägga för mycket smet i formarna, då kan det börja se ut som på bilden ovan. De närmast kameran är Siris, hon kunde det där med mängden)

1 kommentar:

  1. Tycker de ser mumsigt gott ut, spara lite ti nästa veckoslut så kommer vi å äter upp lite =) Annars ser också "Ett hus till oss" att ha lyckats bättre. ;)

    http://www.alltforforaldrar.se/etthustilloss/2010/october/ikvall-bakar-jag-muffins.html#comment

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad