måndag 27 september 2010

Namntvist

Siri Hilde Marie

Det här med namn är himla svårt. När jag väntade Siri var vi helt överens om att det skulle bli en Siri. Vi fick redan i v18 veta  att det var en liten flicka som gömde sig i min mage. Då slogs namnet fast. Denna gången är det inte lika lätt. Jens är 100 % säker att det kommer bli en lillasyster, och då har vi namnet rätt klart. (åtminstone idag). Men blir det en lillebror har vi inga som helst idéer. Jo, jag har ett förslag men det har fått avslag flera gånger om. Frågar man Siri så skall det bli en Pär eller Elsa!? 
Har ni några bra pojknamn på lager?

8 kommentarer:

  1. Ja tycker att Amadeus är fint, å Vidar, å Cosmo, å Milo, å Malcom, å Leo en maaaassa till! Säg till omd u behöver fler ;)

    SvaraRadera
  2. Hej. Og tillykke med den lille ny.Hvad med Malte? Passe på hinnanden.Knus Moster

    SvaraRadera
  3. Emil, linus, oscar, casper, sigurd, albert, alvin, arvis, jakob, he finns mychy namn :)

    SvaraRadera
  4. Oj det är svårt med namn!! Sonens var vi överens om meddetsamma men dottern fick det enda namn vi kom överens om:))
    Malte hade jag som förslag oxå ifall vi skulle fått en kille till!

    SvaraRadera
  5. Ivar gillar jag jättemycket men det blev högljudda protester då jag föreslog det då jag vänta Alva. Orsaken var att "Möss-feck" hette just Ivar Österberg...Så därför tycker jag att någon annan kan ta det fina namnet:o)

    SvaraRadera
  6. Fast Pär skulle vara väldigt originellt:o)

    SvaraRadera
  7. Håller lite med Siri, Pär e rätt kul!

    SvaraRadera
  8. Ja måst jo nog hålla med om att Pär e ganska cool! Siri har nog smak! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad