lördag 18 juli 2009

Sommar och sol

Den som ändå hade ett eget jordgubbsland. Jag längtar och väntar på den dagen jag få plocka egna jordgubbar i mitt alldeles egna land. Som tur är kommer den dagen närmare och närmare. Kararna sliter som vanligt på tomten i helgen. Jag och Siri servar dem som vanligt med mat och dryck. Det är snart bara en vecka kvar tills huset anländer. Oj det börjar faktiskt bli lite spännande.
Min pappa har ett litet jordgubbsland som jag bestämt skall ta och besöka nu. Jag plockade 4 liter är om kvällen och kokade lite sylt. Skall se om det finns mera att skörda ikväll.

Ha en trevlig lördagkväll, lika så om ni befinner er i ett partytält, på dansgolvet med Lasse Stefanz eller i ett jordgubbsland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad