måndag 13 juli 2009

Mors vila

När alla andra i huset tagit natten, tog jag mig till hembyn. Jag fortsatte projektet brädmålning. Lugnt och stilla, inte ett ljud, inte en vindpust och inte en endaste mygga. Det var så gemytligt att stå i solnedgången och måla, fundera över dagen och bara va´. Pappa kom med picknickkorgen och servade kaffe och smörgås. Nu börjar jag se slutet på högen, inte många knippen kvar. Imorgon när Siri sover tar jag och hugger i med de sista.
Nu börjar det verkligen bli dags att säga gonatt!

3 kommentarer:

  1. Buri itt di va slut täijde brieden än? Tycker du ha måla hur man som helst...Men tacksamt att kon mål di furi di je på huse!

    SvaraRadera
  2. He snart färdigt :) Ja ha ju måla di 3 (olja+2vit)gangor...så täfö ha e täjji en stånd

    SvaraRadera
  3. Oj oj...schen bäre ,åla å målar vi å men he gar no saaaakta framåt. Men lieng tärt e kommer ti va färdit! He va ju synd att itt du kona kom mie så tå sku e siekärt ha ga dåbårt snabban schenn å ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad