fredag 11 mars 2016

Veckan från h....

Signar gick hårt ut redan från början på veckan. Han inledde måndagen med att ge oss en teckning på väggen i lekrummet. Som tur var det "bara" blyerts och förhoppningsvis går det att få bort på något vis, har bara inte orkat ta tag i det. Han avslutade måndagen med att bryta av ena skälmen på mommos glasögon i ett obevakat ögonblick. Vid det här laget borde jag veta att det inte går att ha honom obevakad mer än två sekunder, men då kan ju vi övriga inte leva våra vanliga liv heller, tyvärr.
Det hela fortsatte på tisdagen och den här gången ledde några obevakade sekunder till ett samtal till giftinformationscentralen. Signar lyckade komma åt en burk med blonderingspulver ur min jobbkorg som fanns på byrån i hallen. Klantigt av mig att lämna den där, ja visst. Men aldrig kunde jag föreställa mig att den rackarn skulle klättra upp på bänken, lyckas få tag i burken, öppna locket och smaka på innehållet. Det var säkerligen ingen trevlig smakupplevelse och troligtvis var det inte mycket han fick i munnen. Men för säkerhetsskull checkade jag med giftinformationscentralen som försäkrade mig om att det inte var någon större fara, det kunde visserligen bränna lite i munnen. Jag kände mig verkligen inte som den bästa av mödrar när jag dagen efter fick informera dagispersonalen om hans lilla smakupplevelse, ifall han vid måltiderna skulle reagera eller strejka.

Onsdagen blev inte heller någon lyckad dag, även om Signar inte hade del i det. Vi startade dagen med det tråkiga beskedet att min pappa råkat ut för en sjukdomsattack under natten och blivit skickad med ambulans till sjukhuset. Det var inte det minsta trevligt att inleda arbetsdagen och ovissheten och oron visste inga gränser. Som tur gick allt bra och det var ingen större fara. Efter ett par dygn på sjukhuset fick han komma hem igen.

Torsdagen visste jag inte om jag alls skulle våga slå upp ögon och vad den dagen skulle ha att erbjuda efter denna start på veckan. Nu har det som tuta lugnat sig och inga fler otrevliga överraskningar har dykt upp eller dessvärre missöden har inträffat.

Eftersom kvällens inplanerade födelsedagsfirande uteblev på grund av spysjuka tog jag barnen och åkte till lokala pizzerian istället. Far i huset roar sig på eget håll och jag och flickorna ägnade oss åt påskpyssel när lillebror tagit natten. Imorgon arbetsdag för min del, sedan helg i dagarna tre. Hoppas verkligen att slutet på veckan levererar betydligt bättre än början. Och det borde den väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad