måndag 26 maj 2014

Gravidstatus

Det har inte blivit så många magbilder från den här graviditeten, inte så många graviduppdateringar överhuvudtaget när jag läser bakåt i arkivet. Det beror säkerligen på att tiden bara rusar iväg och det hela bekommer mig inte lika mycket som de tidigare gångerna. Inte har vi något förberett och inte har vi något inhandlat. Vi tar väl det som det kommer och i och med att vi klarat de två förra gångerna galant tror jag att vi kommer fixa det den här gången också. Men visst är det lika spännande och visst är det lika fascinerande att det bor en liten typ i min mage som snart kommer ut och blir en del av vår familj. En fempersoners familj.

Det är en väldigt livlig typ som bor i min mage, det möbleras och flyttas runt mest hela tiden. Men mitt mående kan jag verkligen inte klaga på. Jag mår och lever ungefär som vanligt i alla fall. Visst har det samlats lite mer vätska än vanligt i min kropp nu i och med värmen. Men jag är på benen och inget jag lider dessmera av. Inte kan jag direkt kalla mig den smidigaste och mest vigulanta mamman med mina snart +20kg. Men det hör också till med mina graviditeter och inget som förvånar mig den här gången. Den här bebisen ligger också lika lågt ner som sina systrar och trycker på blåsan i vanlig ordning. Nätterna kräver mer än ett wc-besök och det är väl det enda jag kan klaga på. 
Förra veckan var jag på det sista ultraljudet till HVC och allt konstaterades normalt. Bebis var aningen större än beräknade veckor och vi hoppas att vi följer samma mönster som tidigare och föder lite tidigare än beräknat. Både Siri och Saga är födda i v39+0 och var heller inga små pjäser. Siri 3710g och 51cm, Saga 4140g och 51cm. 
Tre veckor till bör du hållas på insidan lilla vän, så vi hinner avklara båda bröllopen, sedan efter den 14:e juni är du mer än välkommen ut till oss och vår värld.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad