tisdag 6 augusti 2013

En ny lekpark

     


En söndag efter en lyckad kväll med vänner, betyder lite trötta ögon och slöa kroppar i alla fall för de äldsta i familjen. För att bota upp den slöa dagen och för att aktivera barnen lite extra innan läggdags, stekte vi plättar och packade picknick väskan för att bege oss på "utfärd". Vi beslöt oss för att åka till min gamla lågstadieskola där man på talko byggt en ny fin lekpark i sommar. Eller min och min, min lågstadieskola finns inte mer. Den revs ner efter att den nya skolan tagits i bruk. Min skola låg exakt på den plats där lekparken finns idag.
Plättarna och den gemytliga picknicken var det bara att glömma. Siri satt ner någon minut och tuggade ner sin plätt i all hast och svepte ner lite saft, Saga tror jag inte satte sig ner över huvudtaget utan hon tog en tugga eller två av sin plätt i bara farten. Det måste ju betyda att lekparken fick mycket väl godkänt. Även fast den är planerat och ägnad åt skolbarn gick det mycket bra för barn under skolåldern att leka där också. Det var mycket att utforska och pröva på. Jag fick dricka mitt kaffe i fred och äta resterna av de halvätna plättarna. Hatten av för de duktiga talkojobbarna, vi kommer säkerligen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad