torsdag 30 juni 2011

Gräsklippning

En sak som är negativ med att bo på ett bostadsområde är gräsklippningen sommartid. Grannarna trimmar sina gräsmattor som aldrig förr. Stiger jag upp innan barnen vaknat (vilket inte händer så ofta iof), och skall njuta av mitt morgonkaffe på balkongen i solen är det någon dåre som klipper gräs. Skall vi avnjuta lunchen ute i lugn och ro är det någon som trimmar. Inte är det heller möjligt att dricka eftermiddagskaffe utan att bli störd av oljudet. För att inte tala om när barnen skall nattas och vi läser sagor, då ekar nog ljudet av gräsklippare i hela byn. Vänta bara tills min gräsmatta gror och växer, då ni skall ni nog få igen för allt klippas. Jag skall klippa vid alla olämpliga tillfällen som finns och ofta ofta skall den klippas, så det så.

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad