tisdag 5 april 2011

Låt det aldrig ta slut


När vi (min syster & jag) var små minns jag hur mamma behandlade Jeanette som bebis. Hon ville inte att hon skulle växa upp så fort och bli stor. Hon skojade om att ge henne en spruta så att hon skulle sluta växa (okej, nu märker jag att det här låter ganska sjukt, men det är riktigt sant och endast i positiv bemärkelse jag berättar och minns det här) Nu är jag i samma sits, jag märker hur snabbt tiden går och barnen växer upp och blir stora. Jag skulle också vilja stanna tiden och njuta av bebistiden ännu mera. Men tydligen fick inte min mor tag på någon passlig injektion eftersom min syster växte upp, blev vuxen och fyller 25 i år. Det finns inget botemedel, Saga kommer också växa i rekordfart. Jag suger i mig och njuter så länge det varar.

2 kommentarer:

  1. Precis! Jag skulle kommentera men det blev så långt så jag skrev det på egen blogg istället:)

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken fin påminnelse. Minns nog bra alla sprutor jag fick och hur "ledsen" mamma var när jag ändå växte och blev äldre. Men roligt att den tiden kommit för dig nu också :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad