torsdag 8 oktober 2009

Trubbel

Är inte riktigt överens med blogger.com. Har försökt sitta och ladda upp en massa inspirationsbilder från Bostadsmässan i Valkeakoski. Men det blir inte riktigt som jag tänkt mig. Det får duga såhär, ni fattar väl poängen.

Som ni ser är det en massa grått, vitt och svart i bilderna. Jag tror de färgerna kommer synas en hel del i vårt hus. Framför allt vitt, jag älskar vitt. Det är så praktiskt, man kan matcha med en massa olika färger i textilerna och möblerna i stället.
Hittills har vi inte funderat/bestämt så mycket inredningsdetaljer. Men vi borde absolut ta tag i skane så småningom. Köksinredningen står högst upp på listan. Nu när vi fått upp mellanväggarna och fått de axakta måtten är det väl bara att sätta igång. Jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideer, vad har ni för köksinredning? Märke?Modell?Färg? Är ni nöjda över era val eller är det någonting ni är missnöjda med och verkligen avråder oss från att göra samma misstag? Svara gärna, det är intressant att läsa om era åsikter.

Nu är det sängen som gäller, fredag och sista arbets/dagisdagen för veckan...igen!

10 kommentarer:

  1. laag itt diskmaskin o kylskåpe bräjvär kvarar, tå måst kylskåpe dra mäjr stryöm fö ti halls kaalt tå diskmaskin je varm.. :)


    Anna

    SvaraRadera
  2. Kunde inte låta bli å ge dig ett tips då jag såg dina bilder. Vi har ett hus som blev klart juli-08 och jag bara längtar efter första renoveringen för då åker kaklet ut. Vitt kakel, vita fogar är inte längre vitt utan alldeles brunt av stänk och klått. Det var mitt bästa tips!

    SvaraRadera
  3. Vi flytta in i vårlägenhet för 1½år sedan å jag är sååå nöjd med vårt kök . Stomme i valnöt och 'nötta' vita skåpdörrar .från kristina kök i kstad. länk http://www.kristinakeittio.com/keittiot.html . de e första köket som vi har (dock har vi ju int så stort)

    SvaraRadera
  4. Intressant!

    Som föregående skrev är det nog opraktiskt med ljusa fogar på golvet, det har vi också men det är rotborsten som ska fram med jämna mellanrum om det ska hållas fint!

    Jag hatar vårt duschskåp,bläää det ska ut nångång bara plånboken tillåter,utseendet är det inget fel på men huj vad det är svårt att hålla rent!

    Var än man gör el-uttag så finns det aldrig tillräckligt...eller iallafall är dom på "fel" ställe :)

    Kommer inte på mer för tillfället,kanske jag återkommer =)
    /Veronica

    SvaraRadera
  5. Angående vita fogar så bord he finns na skydds medel som man kan lägg på?! men he dyrt tror ja!!
    Sen så kan ja tips om ti rit köke i ikeas köksprogram bara så du får nain glimt om hur e blir eller ifall du int riktit vet je enkelt ti lag fler olika å jämför å funder!! Sedan je super ti ha opp diskmaskin höjd å han ska va så nära diskhon som möjlit!
    skriver sen ifall ja håxar nå mera=)

    SvaraRadera
  6. Tyckte det var bra att få se flera olika förslag på köket (olika som ritade). Hade lättare då att komma fram till vad jag riktigt ville ha.
    Själv tycker jag att man inte ska ha diskhon och spisen alltför långt ifrån varandra.
    Ni får gärna komma och kika på vårt kök om ni vill!

    SvaraRadera
  7. Det som jag gillar bäst i vårt kök är träbänkarna, alltså bänkskivorna i trä. Ger en helt annan känsla än "vanliga" köksbänkar tycker jag! Lätta att olja in 2 gånger i året. Ångrar inte att vi valde dem:)

    SvaraRadera
  8. Vår köksinredning är vi nog relativt nöjda med sen det blev färdigt. Fast hade vi vetat om allt trubbel med Kristina Kök, så hade vi aldrig tagit vår inredning därifrån. Sån nonchalans och slarvande som det företaget visade får mig att må illa. Jag rekommenderar ingen att ta kontakt med den firman!

    SvaraRadera
  9. Håller med om kommentaren om Kristina Kök dålig service, slarvig tillverkning och inte hållbara (man önskar att de håller längre än 6 år)kanske vår inredning är ett måndags exemplar?? Skulle vilja byta ut min inredning bums!

    SvaraRadera
  10. måst nog hall me som ader schenn, vitt kakel å vita fogar rekommendras nog itt. Men he ge ju individuellt hu effektiv å hu myki man vill städ å ;) fö jobb ge e nog ti hall di rein. Har vitt å he ska int jag lag nu tå vi bygger!
    Slit starka tapeter ska man ha! Om man tapetserar, köp int billiga tapeter det tjänar man int nå på. el där igen beror det på om man vill renovera fort el ej!?
    Själv så tycker jag ju int om vitt i hemmet, en så steril färg å ingen värme.Men som du sa jessica med textiler inredar man mycket oxå.
    Själv har vi nu där vi bor färgade tapeter å mönster, vilket bidrar till att man inte behöver mycket annat på väggarna som samlar damm ;) Men var och en har olikt tycke å smak, tur de :)
    Köke e ganska bra ti ha i träfärg syns inte smuts fort.
    Mörka el ljusa färger syns smuts fort på.
    Ja int vet ja..de e så olika...
    Sköt om dig! Kram Johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad