onsdag 29 april 2009

Magsår

Ibland skulle jag bara vilja stanna tiden. Njuta av det som händer här och nu, men det rör sig allt för mycket i mitt huvud. Jag funderar på allt och lite till nu just, framtiden. Jobb, dagis, vänner, pengar, hus, resor, banklån, födelsedag, skola, sommaren, fritid, trädgård, ev syskon, släkten...listan är hur lång som helst. Jag vill ha ordning och reda på mitt liv, NU. Tänk om man fick byta med Siri en tid, leva för dagen och vara totalt omedveten om vad som komma skall.

3 kommentarer:

  1. Jaa he ska no va fö häärlit att få va en liten skrutt fö en dag.. Mat kommer tå man säir till, få stök ner å har na ar ti räid opp.. Slipp tänk åp allt!

    SvaraRadera
  2. Jaadu, ja vet hur de känns. Dessa tankar e säkert bekanta för de flesta :/ Ja brukar tänka på att ta en sak i taget och se vad som händer sen (fast sen så börjar man ju ändå fundera igen). Men, de brukar lösa sig på ett el annat vis.

    SvaraRadera
  3. Jo man känner igen sig! Tyvärr så leder ju sällan just funderingar/oro till så mycket annat än att man själv håller på att bli galen. Hoppas du kan släppa grubblerierna lite imorgon i alla fall!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad